joi, 26 iulie 2012

Poezie poezie

Am fost crescută, de pe la câteva luni la vreo 9, poate 10 ani, la Moldova, de bunica mea, care stătea în curte cu mătușa (erau două case) și familia ei. Rudele din partea mamei! Pe care nu le-am văzut, cred, de vreo 10 ani. Fie nu a existat interes, fie nu au fost bani, când am avut eu nu au avut ei, iar când am avut cu toții, m-am speriat cumva de idee și am pus condiții absurde pentru a merge acolo.
Familia mătușii Ani (Adriana) include doi băieți, înalți ca brazii, cel puțin în raport cu cea care eram atunci.
Băieți care mi-au făcut copilăria fermecătoare, și mi-au umplut cei mai mărunți ani cu clipe unice!


Bogdan este cel mare. Cu 11 ani mai mare decât mine, și un an mai mare decât fratele său. Veșnic muncitor, studios, serios din cale afară, a impus un anumit respect, o anumită răceală față de mine! Poate nu le-a impus! Nu la modul distant! Poate așa îl percepeam în raport cu frate-su!
Ei bine, lui Bogdan cel studios îi plăcea să îmi spună povești! În varianta știută doar de el! Cea care îmi aducea mereu coșmaruri, și nopți în care o trezeam pe mamaie. Parcă îi și văd fața schimonosindu-se la imaginile vizuale pe care le crea! Capra tocmai se întorsese acasă! Și ce vedeaaa? Pereți roșii de sânge, bucăți de blană peste tot...cuțitul cu care fuseseră sfârtecați iezii pe podea...și mirosea precum câinii morții pe lângă care treceam uneori cu căruța! Vânătorul din Scufița Roșie era un genial chirurg! Iar Bogdan al meu știa, deci îmi descria, ce mațe și ce pagini din atlasul de anatomie secționase ca să le scoată pe Scufiță și pe bunică-sa! Iar dacă nu făceam temele, și îl mai lăsam pe frate-su să le scrie în locul meu, vânătorul avea să mă coasă în burta lupului! După concursul de băut apă cu ceașca mare, ca de supă a bunicii, la care Bogdănelul meu bătea mereu! Și ghiciți cine avea, fată mare, de 5 ani (!!!), probleme cu mersul la baie!

Vlad, născut la cererea femeilor, mic și copilăros, a fost mereu preferatul meu! Din familie! Vlad ajungea să șterpelească din dulciurile pe care mamaie le împărțea în mod egal zilnic. Tot el găsea mereu borcanele cu dulcele și lipiciosul gem de nuci, din pod, și îmi aducea pui abia fătați, mici și chei, de la pisică sau de la iepuri, să văd cum arată!
Și tot el mă învăța poezii. La vreo 8 ani, știam vreo 5 poezii de Eminescu, printre care Scrisoare a 3a și Luceafărul. Și Poezie poezie ( putsa mea...) și Ursulețu Michi ( vrea să facă pipi). Doamne ce mai enerva rudele cu treaba cu poeziile porcoase!
De azi, veți găsi năzbâtiile mele în vizită la colegii bloggeri! Sper să vă placă!

Un comentariu:

  1. funny asta cu ursuletul!!! ce copilarie dragalasa si nostalgica ca mi s-a facut si mie dor de a mea...desi eu aveam doar 2 verisoare cu care ma jucam constant si cu care faceam nazbatii

    RăspundețiȘtergere